Zakład Zamówień Publicznych przy Ministrze Zdrowia jest wyspecjalizowaną jednostką w zakresie organizowania, udzielania i nadzorowania realizacji zamówień publicznych na dostawy, w tym wyrobów medycznych, produktów leczniczych oraz usług i robót budowlanych zlecanych przez Ministra Zdrowia oraz inne jednostki organizacyjne działające w ochronie zdrowia, w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami prawa.
Nadrzędne cele jakościowe Zakładu Zamówień Publicznych stanowią:
- Sprawne i obiektywne organizowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego z uwzględnieniem optymalnych terminów i kosztów.
- Udzielanie zamówień publicznych Wykonawcom najlepiej spełniającym warunki zamówienia publicznego.
- Rzetelne prowadzenie nadzoru nad realizacją udzielonego zamówienia publicznego.
Powyższe cele będą osiągane poprzez:
- dokładne rozpoznanie potrzeb i oczekiwań jednostki zlecającej zorganizowanie i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (klienta) z uwzględnieniem właściwej interpretacji obowiązujących przepisów,
- doskonalenie procesu organizowania i nadzorowania realizacji zamówień publicznych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w oparciu o analizę ryzyka działalności oraz
w sposób wolny od nacisków korupcyjnych, - propagowanie wiedzy w zakresie aktualnych przepisów o zamówieniach publicznych,
- jasno sprecyzowane obowiązki, uprawnienia i odpowiedzialności personelu Zakładu Zamówień Publicznych przy Ministrze Zdrowia na wszystkich szczeblach organizacyjnych,
- podnoszenie kwalifikacji personelu Zakładu Zamówień Publicznych i świadomości jego wpływu na osiąganie określonych celów,
- konsekwentną realizację i doskonalenie systemu zarządzania jakością zgodnego z normą PN EN ISO 9001 : 2015-10.
Niniejsza polityka jakości jest znana oraz zrozumiała przez wszystkich pracowników Zakładu Zamówień Publicznych przy Ministrze Zdrowia i poddawana przeglądom pod kątem jej ciągłej przydatności.
Deklaruję pełne zaangażowanie w realizację ustanowionej polityki jakości oraz zapewnienie niezbędnych środków do osiągnięcia wyznaczonych celów i zwiększania zadowolenia klienta.
Warszawa, 07.12.2023 r.