Zakład Zamówień Publicznych przy Ministrze Zdrowia jest wyspecjalizowaną jednostką w zakresie organizowania, udzielania i nadzorowania realizacji zamówień publicznych na dostawy towarów w tym wyrobów medycznych, produktów leczniczych oraz usług i robót budowlanych zlecanych przez Ministra Zdrowia oraz inne jednostki organizacyjne działające w ochronie zdrowia, w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami prawa.
Nadrzędne cele jakościowe Zakładu Zamówień Publicznych stanowią:
- Sprawne i obiektywne organizowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego z uwzględnieniem optymalnych terminów i kosztów.
- Udzielanie zamówień publicznych Wykonawcom najlepiej spełniającym warunki zamówienia publicznego.
- Rzetelne prowadzenie nadzoru nad realizacją udzielonego zamówienia publicznego.
- Prowadzenie szkoleń w zakresie obowiązujących przepisów dotyczących zamówień publicznych.
Powyższe cele będą osiągane poprzez:
- dokładne rozpoznanie potrzeb i oczekiwań jednostki zlecającej zorganizowanie i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (klienta), z uwzględnieniem właściwej interpretacji obowiązujących przepisów,
- doskonalenie procesu organizowania i nadzorowania realizacji zamówień publicznych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w oparciu o analizę ryzyka działalności oraz w sposób wolny od nacisków korupcyjnych,
- propagowanie wiedzy w zakresie aktualnych przepisów o zamówieniach publicznych,
- jasno sprecyzowane obowiązki, uprawnienia i odpowiedzialności personelu Zakładu Zamówień Publicznych przy Ministrze Zdrowia na wszystkich szczeblach organizacyjnych,
- podnoszenie kwalifikacji personelu Zakładu Zamówień Publicznych i świadomości jego wpływu na osiąganie określonych celów jakościowych,
- konsekwentną realizację i doskonalenie systemu zarządzania jakością zgodnego z normą PN EN ISO 9001 : 2015-10.
Niniejsza polityka jakości jest znana i zrozumiała dla wszystkich pracowników Zakładu Zamówień Publicznych i poddawana przeglądom pod kątem jej ciągłej przydatności.
Deklaruję pełne zaangażowanie w realizację ustanowionej polityki jakości oraz zapewnienie niezbędnych środków do osiągnięcia wyznaczonych celów jakościowych i zwiększania zadowolenia klienta.
Warszawa, 26.06.2017 r.